Turebergs Station avvecklas och utvecklas i modulformat.

Hej kära följare.
Jag har varit usel på att uppdatera här på sistone. Anledningen är inte bara bristande motivation utan en kombination av ombyggnad hemma, trasigt knä som blev opererat idag och att jag fastnat i den fortsatta planeringen. Hur tänkte jag göra med vändslingorna t.ex.? Nä det kändes inte bra.

Jag gav till slit upp och planen är att bygga ner hela modellen, men spara det som sparas kan och bygga en modul, eller fler med Turebergs station istället.

Jag har redan anmält mig och betalat medlemsavgiften till MMM, så nästa vecka kör jag igång och lär mig modul tänkte jag.

Alltså, Turebergs station skall leva vidare och förhoppningsvis synas på modulkörningar istället. Superkul känner jag! Hoppas vi ses på en sådan framöver.

Bloggen lever såklart kvar och jag uppdaterar nästa gång med påbörjandet av modulbygget såklart. På återseende.

Kommentarer

  1. Ja. sådant händer ibland, Simon!
    Det är i alla fall roligt att du inte lämnar hobbyn utan bara byter spår, så att säga.
    Jag önskar dig lycka till i MMM. Jag känner flera av deltagarna där och vet att det är ett glatt gäng.
    Lycka till, och vi ser fram emot flera rapporter från dig i ditt nya modell-liv.

    SvaraRadera
  2. Tack Sture! Det skall bli spännande att testa detta nya förhållningssätt till hobbyn. Byggandet är ju detsamma och allt rullande, men nu måste man anpassa sig till andras tycke och smak också. Men magkänslan är att det skall bli kul. Hoppas vi ses på någon träff vad det lider.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar