På besök i Morshyttan

Äntligen fick jag till ett besök hos min forumvän Sture Bylén och träda in i det allra heligaste. Morshyttans stationshus, kopian alltså. Jag fick en exklusiv privatvisning av modellen och möjlighet att prata om allt möjligt.

Sture blickar ut över sitt livs mästerverk. En superfin modell som får vem som helst att imponeras och med stora ögon skanna varje del av dess landskap och genast vilja börja med denna hobby. Bakom skynkena fanns det också riktigt fina godbitar från förr. Även om jag tillhör en senare generation så kände jag igen det mesta och älskar också att titta på gamla ting. Ett riktigt museum.

Morshyttan.  

Hoppas vi träffas snart igen Sture, du är inte bara en skicklig modellbyggare med verklig förebild, du är en underbart trevlig och rolig person att umgås med och en förebild för många inom denna hobby.

Kommentarer

  1. Så fint skrivet av dig, speglar den bild som jag oxå har av Sture! Önskar att jag oxå fick möjligheten att titta på Morshyttan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du vägarna uppåt så.... ;-)

      Radera
    2. Tack Anders, och det är precis så det är. Följ Stures tips om du kan.

      Radera
  2. Åh... jag rodnar...:-)
    Väldigt trevlig dag och kul att träffa en förebildsbyggare!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då, vi måste ju hålla ihop vi förebildsbyggare. 😀

      Radera
  3. Jag håller med dej "Simpan" en mycket fin anläggning


    Roger/Forden

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar