Markarbete fortsättning

Semestertider och dåligt minne är ingen bra kombo om man skall sköta och underhålla en blogg...
Jag har konstant uppdaterat Instagram med nya bilder, men inte här på ett par veckor. Det känns ändå viktigt att bloggen är uppdaterad med jämna mellanrum, speciellt så länge bygget av Turebergs Station fortgår. Å andra sidan är två-tre veckors mellanrum helt ok, speciellt under semestertid när annat drar och kommer i vägen.

Här kommer i alla fall senaste tidens bilddokumentation.

Målningen av rälsen tog tid, men sedan börjar det roliga "gräsandet", strösslandet och limmandet av undervegetationen. Sedan skall det upp ett gäng träd tänkte jag, för att skärma av mot stationen.

 För att få så naturlig look som möjligt så använder jag mängder med färger och varianter av foliage och coarse turf. Men först "sådde" jag tre sorters statiskt gräs, vilket inte direkt syns på den här bilden, men gör så att det blir mer liv.

Sådär, då var det klart och jag kan  börja fundera på vad som skall synas här innan träd och eventuellt ett staket kommer till. Tanken är att gården framför fabriken skall vara fylld med cementrör och andra konstruktioner.
Köpte ännu ett Ub lok, denna gång med telex och ljud också. 

Ballasteringen är klar, så nu är det dags för en rast.

Ett av mina nya träd passade bra in vid järnvägskorsningen. Där står Reinhold Rudbeck, ägare av Edsbergs Slott vid denna tidpunkt(1930), efter en promenad med sin fru, nu kommer deras chaufför för att hämta och köra dem tillbaka till slottet.




Kommentarer

  1. Snyggt jobbat med järnvägskorsningen! Mkt verklighetstroget. Jag har så dåligt samvete för att jag inte uppdaterar min blogg men jag har ett stort trädgårdsprojekt på G så modelljärnvägen får stå tillbaka. Fortsatt trevlig sommar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma Anders. Jag har kämpat på lite extra inför semestern. Nu är jag ledig från både jobb och hobby ett tag. Då hinner motivationen byggas upp ordentligt. Ser fram emot dina uppdateringar. Ha det gott.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar