Glad midsommar!

Då är Skånska Cementgjuteriets byggnad i det närmaste klar. Några detaljer och vädring återstår. Nu pausar jag lite och firar midsommar med familjen och en veckas semester.
När man tittar på modellen från detta håll ser den sne och skev ut, vilket jag inte förstår. Jämför med bilden här framifrån.

Eller denna från sidan. Ser väl helt ok ut?
Nåja, jag är väldigt nöjd med resultatet och detta är i särklass den största och svåraste modell jag gjort från scratch. 

Glad midsommar önskar jag er!

Kommentarer

  1. Ser mycket bra ut!

    Jag tror distorsionen i mobilkamerans optik luras, titta exempelvis på rälsen i bildens nederkant på sista bilden. Förutsätter att rälsen inte böljar fram så som det ser ut på bilden?

    Å andra sidan tycker jag mig se på mellanbilden att husknutarna på loftet inte är parallella med husknutarna på marplan. Men med tanke på sista bilden tror jag mer på att skevheten beror på mobilkamerans begränsningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när du säger det så ser man det tydligt. Skall sluta fota med mobilen för bloggen fr.o.m. nu. Det är bra med ett par extra ögon ibland. 👍

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar