Anslagstavlan och mer grönska.

Bygget går sakta men säkert framåt.
Jag har byggt några träd och fixat till vegetationen vid den högra sidan av stationen.
Där var det ju en lucka mellan grönskan och perrongtaket som jag fyllt med anslagstavlan som stod där en gång i tiden. Skyltarna som satt på tavlan var ju rätt små och nästintill omöjliga att göra själv på fri hand. Och eftersom jag inte har tillgång till någon färgskrivare så blev det till att skriva ut i gråton och färglägga det som gick att färglägga. Pilligt men kul och resultatet är jag nöjd med.


Mannen med käppen saknar en bänk att sätta sig på...

 Ett tomrum skulle först fyllas här...

Med detta, ett "anslagsplank" med reklamskyltar. Nu är det bara långbänkarna som skall byggas och monteras. Sedan skall taket och stommen fästas och fler figurer skall ta plats, rent bokstavligt eftersom det skall vara sittande figurer på bänkarna. Mannen med käppen blir ju stående där han står...


Lummigt och somrigt skall det vara. Ett par mindre/smalare träd och buskar saknas bara.

Kommentarer

  1. Sakta men bra! Och det är väl huvudsaken att det blir bra! Anslagstavlan blev ju riktigt bra. Skall jag vara ärlig så hade jag satt anslagen i lite röra och inte så uppradade som nu. Ta inte ila upp men det var det första jag tänkte på när jag såg bilden. Snygg miljö som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anders. Och jag tar inte illa upp alls. Jag håller t.o.m. med dig om att det kanske hade varit mer naturligt att "anslagen" suttit huller om buller, men titta gärna på den ursprungliga bilden i förra inlägget så förstår du placeringarna.

      Radera
    2. Detaljering, ja det är liksom pricken över i. Blev ju jättebra!

      Radera
    3. Tack Sture! Och tack vare din kommentar blev jag påmind om att uppdatera bloggen också, det var ett par veckor sedan sist såg jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar