Perrongerna är klara.

Jaha, så gick det en månad sedan förra uppdateringen. Anledningen beror mestadels på att min far gick bort i mitten av november, och som de flesta vet som varit i liknande eller samma situation så tar det mycket kraft och tid utöver själva sörjandet att ordna med allt som skall ordnas i och med att en nära anhörig dör. Även om han inte var min biologiska far så var han verkligen min far, sedan jag var 3 år. Han stöttade alltid mig när det gällde familjen, jobbet eller annat som inträffade i livet. Han är enormt saknad och det är så trist att inte kunna ringa honom och prata om både det och det andra nu, vilket man kunde göra när som helst. Vila i frid pappa.

För att komma på andra tankar mellan varven så har jag smugit ner till min modell och pysslat lite. Det har väl hjälpt sådär, men det är ändå bättre än att inte göra något, om inte annat för att skingra tankarna en del.

Perrongerna är färdiga så pass att det bara är att börja med accessoarerna, lampor, räcken, figurer, vagnar, cyklar, träd och buskar etc. Och, icke att förglömma, till höger om ställverket skall det ju byggas ett tak.

Belysning lyfter intrycket en hel del. Skall placera in lite mer inredning i stationen med tiden, men jag har i alla fall fått in en resenär som är på väg ut, kanske med "en enkel till Stockholm C" i sin hand? 

Perrongerna i sin fulla längd. Som ni ser har jag lite målning och grusning av räls kvar på spåren närmast. Tänkte ta det någon kväll denna vecka...kanske...


Kommentarer

  1. Tyvärr så är det en tråkig del av våran vandring på denna jord..
    jag vet hur det känns.miste min 3 år äldre Bror för ett år sedan
    han blev 60 år...
    hobbyarbetet hjälpte mej mycket att skingra men även minnas
    dom ljusa stunder vi fick ha tillsammans..

    Roger/Forden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beklagar Roger. Livet är så skört och ibland även orättvist kan man tycka. Jag fyller 50 om en vecka och det tänker jag verkligen fira. Vi borde fira mer att vi blir just äldre och får lägga ännu ett år bakom oss. Modellbyggandet är underbart på så många sätt och kan det även hjälpa en att ta sig igenom svåra perioder i livet, så är det ju en ren välsignelse. Ha det så gott Roger och på återseende.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar