Modul nr 2 och 3 under konstruktion

Ursäkta röran, vi bygger om. Eller rättare sagt ursäkta dålig uppdatering av min blogg, jag bygger modul nr 2 och även 3. Alltså dags att lägga och limma fast spår och dra el igen. Inte så kul att sammanfatta det arbetet ännu en gång. Dock har jag nu bestämt mig för att skippa de lösa rälsskarvarna mellan modul 2 och 3, vilket antagligen är rätt klokt i detta läge. Jag kommer inte, och vill inte hålla på och plocka isär modellen i tid och otid som var tanken från början. Dock vill jag ha möjligheten att kunna sära på modulerna relativt smidigt om vi skall flytta eller om/när jag tröttnar på den.

Dessutom blir det bättre kontakt i den del av banan som kommer att vara mest i fokus, stationsområdet. Det blir bra, väldigt bra till och med. nu slipper jag oroa mig för strömbortfall och urspårningar där det kommer att vara som mest känsligt.

Visar här först mitt helt färdiga godsmagasin nr 2. Nu kompletterat med hängränna och stuprör. Lastbryggorna blev lite klumpiga så dessa skall jag göra om när magasinet väl är på plats. De blir alltså platsbyggda kan man säga. 😉
Jag testade att ha öppna dörrar fram och bak vilket jag tycker ger en kul effekt när man ser igenom.

Testade att köra över de skarvar jag var tvungen att behålla. Det fungerar klockrent men kräver millimeterprecision i bygget, något som jag inte är rätt man att utsätta mig själv för egentligen...

Det blir liksom bara ett extra klickljud när hjulparen passerar, låter bara härligt. Filmade faktiskt jungfruresan mellan modulerna, men jag besparar bloggen det eländet. Skall träna filmning först...

Magasin 2 är på rätt plats, nu skall bara alla räls fästas.

Även stationshuset börjar hitta hem, ungefär där skall det stå, men jag väntar lite med exakt placering tills rälsen är fästa ordentligt och målade.

Kommentarer

  1. Du är flitig, Simon!
    Och godsmagasinet blev ju mycket snyggt. Effektfullt med de öppna dörrarna med "genomsikt". Varför gjorde jag inte så på MITT godsmagasin...? :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sture. Det var snällt. Jag kämpar på, men hinner ju inte med i närheten så mycket som jag skulle vilja. Nästa husprojekt är ställverket som skall stå bredvid stationshuset.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar