Statiskt gräs utan el

Jag tänkte bara kort visa hur jag "sår" det långa ljusa statiska gräset utan att använda något elektriskt verktyg. Gräset är Hekis 3378 Herbst 10mm. Som grund har jag redan sått ett par andra sorters kortare gräs för att få lite liv i vegetationen. Heki 3368 Wildgras Waldboden och dunkelgrün.

 
Jag börjar med att lägga en sträng med lim ovanpå de korta gräset, Här har jag använt Scenic Glue från Woodland. 

 Genom att nypa ihop gräset mellan fingertopparna och sedan sticka ner ändarna i limmet så planteras gräset perfekt, nästan strå för strå. 

 En del strån lägger sig ner eller hamnar vid sidan, dessa plockar jag bort direkt innan limmet torkat.

Och så här blev resultatet.

I nästa steg skall jag göra stenar...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar