Godsmagasin nr 2

Jaha, då har jag på börjat och kommit en bra bit på väg på mitt andra godsmagasin. Det är ett av husen som skall stå på "rampen" vid stickspåret. Arkitekturen är långt ifrån den som antagligen stod där när det begav sig. Men jag har tittat på många olika godsmagasin och färgkombinationer. Till slut fastnade jag för ett hus med röd träpanel, vita lister, gröna dörrar och svart plåttak. Allt sitter vint och snett i närbild, men vem bryr sig...bara jag.

 Huskroppen är gjord av Evergreen Plain 1mm. Taket av Metal Roofing 1mm och vindskivor och lister av samma material skuret i bitar... Dörrarna är balsaträ limmat på Evergreen Plain och målat.

 Handtag till dörrarna gjorde jag av ståltråd. Fönsterrutor av förpackningsplast som jag hittade hemma och limmade supertunna remsor av Evergreen plastark.

 Här ungefär skall magasinet stå, dags att schakta bort lite mark.

Nersänkt i marken ser det bättre ut. Dörrarna är i rätt höjd.
"Schaktade" även en nerfart för lastbilen så att lastning underlättas...

 I EPS skivan som kom fram i dagen skar jag till murstenar som senare skall målas i passande kulör. Eller så mattlackar jag bara, ser ju rätt bra ut som de är..eller?

 På avstånd ser magasinet ok ut, till och med snickarglädjen över fönstret ser ok ut härifrån. 

 I närbild anar man att modellbyggaren varit darrhänt och halvblind...nåja, det ÄR svårt detta.
Hängrännor och stuprör saknas bara. Måste införskaffa mer material...

Kommentarer

  1. Mycket fräsig snickarglädje! Fräsigt även i övrigt.

    SvaraRadera
  2. Jo man tackar. Snart är magasinet helt klart. Har i veckan införskaffat hängränna och stuprör...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar