Lokomotor SJ 399 passerar bron vid Dala kvarn

När jag ändå var i faggorna kring Lundsbrunn i somras ville jag ta chansen att fota en av SKLJs lokomotor i tjänst. Eftersom jag befann mig vid Dala kvarn och vid bron över den fina kvarndammen så tänkte jag ta foton uppe vid bron. I efterhand kändes det inte rätt att stå uppe vid spåret eftersom det var rätt trångt mellan brännässlorna och spåret. Nästa gång skall jag ta ett foto när tåget passerar över bron nerifrån dammen istället. Men med lite filter och redigering blev det en rätt fin och stämningsfull bild på SJ 399 tycker jag.

En lokomotor hör väl hemma på en svensk anläggning och jag vill gärna lägga vantarna på en vad det lider. De är ju ljuvliga i all sin enkelhet. Tyvärr är de jag hittills hittat till försäljning byggda för likström. Men jag får väl bygga mig ett för växelström själv, den dag jag har tid och kunskap.

Bifogar även lite bilder från den djungelliknande leden. Kan verkligen rekommenderas.


Och bron över Dala kvarns damm igen från andra hållet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar