Ett godsmagasin börjar ta form och stoppbocken är klar.

Med röd färg och limrester på fingrarna, har jag lyckats pilla ihop godsmagasinet som skall stå vid stationsområdet. Det är byggt av tillskuren kapaskiva som jag ristat med kniv för att få fram panelstruktur i. Först beströk jag väggarna med en svart wash, sedan målade jag med en rödbrun färg och så på med mer wash. Taket kommer från en Heljan byggsats som jag hittade i gömmorna. Nu saknas "bara" fyra dörrar, två lastbryggor, vindskivor och hängrännor. Nästan hälften kvar alltså, puh! det tar tid, men det är verkligen kul detta.
Man kan se att grunden ser lite halvdan ut, men den skall ner några millimeter i "marken" så det kommer inte att synas är det tänkt. När den är på plats kommer jag också att bygga lastbryggorna så det blir rätt höjd på dem.
 Testade att måla innan jag limmade ihop gavlarna, vet inte om det är bra eller dåligt för jag har inget att jämföra med. Skall bygga färdigt först nästa gång och måla sedan så jag vet.


Såg till att fixa stoppbocken också. Tog bort den bedrövliga plastplankan som satt där innan och satte dit en i trä. Blev ju fantastiskt bra tycker jag. Snart skall jag även fixa till och jämna ut "Couscous-ballasten". Den ser inte alls bra ut i förstoring. 



Kommentarer

  1. Nu är du verkligen på gång, Simon. Magasinet blev jättebra och det var även klokt att sätta en lite sliten bräda på stoppbocken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sture! Har även börjat målat taket nu och det var extremt svårt. Skall fota och uppdatera här om ett par dagar. Trevlig helg.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar