Grundarbetet fortsätter, sakta men säkert

Sakta men säkert är lite fel beskrivning av arbetet egentligen. Det går sakta, men jag har haft stora problem med att få till ballasten. Först nu inser jag att en anledning är att den ballast jag använt är för grovkornig, jag vill ha en finare variant. Marken kring rälsen ser grynig ut nu, ungefär som cous-cous. Jag vill att den skall se hyfsat slät och plan ut, som hårt stampad sand ungefär. Jag kommer att söka efter ett mer finkornigt material som jag får föra på i efterhand för att släta ut mellan grynen, om det går? Jag återkommer till det och en lösning. Så här ser det ut med Woodland Scenics B80.

Nästa modul kommer jag att använda B73 som är finare. Men först skall denna bli klar.

Jag har använt Jecos svenska stoppbock 12500 och vädrat den med rostfärg, rostpulver och träfärg. Det blev ok, men det behövs lite efterarbete för att få bort glansen och "rostkladdet". Och få till träkänslan i buffertplankan. Funderar på att byta ut till en i balsaträ. Återkommer kring detta.


Nu skall jag göra klart gardinerna som skall sitta under modellen/modulerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att skapa ett berg

MJ-Hobbymässan

Arbetet startar